Κυριακή 6 Οκτωβρίου 2013

Pavlova's Story

Ακου αυτό το φθινοπωρινό που μου θύμισε το timeline μου.


Αυτό παίζει να ήταν το πιο βαρετό σουκού ever. Έμεινα σπίτι, χωρίς να βλέπω τίποτα πέρα από τη μύτη μου. Δε έπρεπε λέει να φοράω τους φακούς μέχρι σήμερα που θα πάω στον οφθαλμίατρο να κάνω τη βυθοσκόπηση. 

Και σε προλαβαίνω! Mη με ρωτήσεις γιατί δεν έχω γυαλιά, γιατί ΔΕΝ έχω.

Επίσης μόλις σήμερα έμαθα πως μετά την εξέταση θα πάρει τουλάχιστον μια ώρα για να απανέλθει η όραση μου (αυτή που έχω τελος πάντων) και κάπου σοκαρίστηκα. Δεν ήμουν έτοιμη για αυτό. Το μυαλό μου είχε φτάσει μέχρι στο οτι θα μου βάλουν κάτι σταγόνες που θα με θολώσουν για κανά δεκάλεπτο και μετά ούτε γάτα ούτε ζημιά. Σπιτάκι. Αλλά ΔΕΝ. Θα πάει μακρυά η βαλίτσα.

Και εκεί που είχα πλέον σιγουρευτεί πως αυτό είναι το πιο βαρετό σουκού ever, και χαζολογούσα άκεφα στο iPad γλυκές συνταγές, έπιασε το μάτι μου την pavlova και τσουπ τη γκούγκλαρα στη στιγμή να τα μάθω όλα! Και μετά πορώθηκα και άρχισα να διαβάζω σαν τρελή, να σημειώνω, να μαθαίνω πως να την φτιάχνω από video στο you tube και τέλος βρέθηκα να γράφω αυτό το ποστ.

Η ώρα πρέπει να ήταν 1 το βράδυ, όταν με τον ενθουσιασμό του δεκάχρονου ανακάλυψα πως η pavlova δεν ήταν γλυκό ρωσικής προέλευσης όπως πίστευα.



Ομως υπάρχει εξήγηση που το πίστευα αυτό, καθώς η Άννα Πάβλοβα η καλύτερη χορεύτρια όλων των εποχών, ήταν Ρωσίδα και έδωσε το όνομα της στο ελιτιστικό γλυκό, του οποίου την πατρότητα διεκδικούν με πάθος οι Αυστραλοί και οι Νεοζηλανδοί! Οι πρώτοι μάλιστα το έχουν ανακηρύξει και ως εθνικό τους γλυκό στην προσπάθειά τους να εμπλουτίσουν την ιστορία της νεοσύστατης χώρας τους, κι ας επέμεναν οι Νεοζηλανδοί πως το είχαν εφεύρει ήδη από το 1919!


Συγκεκριμένα, ο chef Herbert Sachse του ξενοδοχείου Esplanade, γοητευμένος από το χορό του "Κύκνου" όπως την αποκαλούσαν, έφτιαξε μια extravaganza δημιουργία για χάρη της κορυφαίας παράστασης που έδωσε η πλανεύτρα μπαλαρίνα στο Περθ.


Η μαρεγκένια τούρτα αποτελεί ανεξιχνίαστη υπόθεση μέχρι σήμερα, κι αν σκεφτείς πως και η καταγωγή της μαρέγκας είναι άγνωστη, αυτή η διαμάχη δεν πρόκειται να λυθεί ποτέ
Παρεμπιπτόντως, η μαρέγκα που δεν είναι παρά χτυπημένα ασπράδια με ζάχαρη, είναι το αποτέλεσμα ενός από τα πειράματα του Ελβετού chef patissier Gasparini. 


Μέχρι τον 19ο αιώνα οι μαρέγκες έπαιρναν σχήμα με το κουτάλι. Αυτό δεν άργησε να αλλάξει χάρη στον διάσημο chef Careme, ο οποίος εισήγαγε τη ζαχαροπλαστική σακούλα (piping bag). 


Αυτή ήταν και η πιο σημαντική στιγμή στην εξέλιξη της μαρέγκας, καθώς χάρη στην piping bag, απέκτησε το γνωστό περίτεχνο σχήμα της ροζέτας που συναντάμε μέχρι σήμερα.


Η αλλαγή αυτή με τη σειρά της έφερε στο προσκήνιο την ελκυστική πάβλοβα! 
Και κάπου εδώ η ζαχαροπλαστική αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι είναι τέχνη, καθώς η πάβλοβα συμβολίζει το αέρινο ολόλευκο φόρεμα της μπαλαρίνας που κατάφερε να δημιουργήσει τόση μανούρα με τις φούρλες της  και να βάλει Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς να τραβάνε τα μαλλιά τους! 

Το γαρνίρισμα της πάβλοβα είναι προσωπική υπόθεση του καθενός. Φρούτα, ξηροί καρποί, πραλίνα, κρέμα λεμονιού, μανταρινιού, καραμέλας, ή μόκας είναι μερικές από τις άπειρες επιλογές ... εδώ θα δεις 10 από τις πιο ωραίες περίεργες, εντυπωσιακές γαρνιτούρες- παρουσιάσεις που βρήκα!

1.

2.
Berries & Roses Pavlova
3.
Caramel Pavlova
4.
Lemon-Coconut Pavlova

5.
Chocolate-Strawberry Pavlova

6.

7. 
Pear & Ginger Pavlova

8. 

9.

10.
Christmas edition
Και τα καλά νέα της έρευνάς μου τα άφησα για το τέλος.

Η περιεκτικότητα της τούρτας Πάβλοβα σε λιπίδια, ισούται με μηδέν. Ναι ναι με μηδέν! Να φανταστείς πως συνιστάται και ως επιδόρπιο για όσους προσέχουν την χοληστερίνη.


Με μια πρόχειρη έρευνα σου έχω βρει ΚΑΙ που μπορείς να φας την καλύτερη πάβλοβα της Αθήνας και σου προτείνω το ζαχαροπλαστείο της Έφης Γιαλούση  "Πάβλοβα - Ο,τι καλύτερο". (Σκουφά 56, Κολωνάκι) Εκεί θα βρεις και την αυγολεμονάτη εκδοχή της κορυφαίας τούρτας, που κάνει ιδιαίτερο buzz χάρη στην ανάλαφρη γλύκα και την ευχάριστη ξινάδα που ξυπνά τις αισθήσεις.



Ps. Μπορεί να μην έχω φάει ακόμα αυτό το έργο τέχνης, αλλά όταν το αποφασίσω θα φροντίσω να φτάσω στο Κολωνάκι για να φάω την καλυτερή εκδοχή της. Μετά θα βρω την καλύτερη συνταγή και θα φτιάξω τη δική μου handmade pavlova. #fyto Το στοίχημα θα είναι να πλησιάσω το πιο άρτιο αποτέλεσμα που μπορώ. #porwmeni 

Liza...xxx

2 σχόλια:

  1. πω, και μονο στην εικόνα φαντάζεσαι τον εαυτό σου να γεύεται φράουλες, βατόμουρα και κρέμα και να ταξιδεύεις σε μύριες γεύσεις και απολαύσεις απο το ξινό μέχρι το πιο γλυκό που υπάρχει και να προσπαθείς να ισορροπήσεις... Λιζάκι μας ταξιδεύεις... και επιμένω πως τα γλυκά είναι οπτική απόλαυση! έλα! μπορείς να φανταστείς την αίσθηση! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μα δε σου φτιάχνουν τη διάθεση αυτές οι υπέργλυκες φωτογραφίες;;; Σχεδόν μυρίζω την ψητή μαρέγκα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
To μόνο σίγουρο και αναμφισβήτητο είναι ότι μιλάω πολύ. Και αν δεν ήταν αναγκαστικό να κοιμάμαι κάποιες ώρες της ημέρας, θα μιλούσα ακόμα περισσότερο.Ζω και αναπνέω για να ακούω μουσική.. Είμαι τρελή fashionista και ένας από τους λόγους ύπαρξής μου είναι να λιώνω σε συναυλίες.